Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Car je est un autre: Κώστας Ριτσώνης

Το εξώφυλλο της δεύτερης έκδοσης της «Αγκαλιάς»

Ένας χρόνος απ’ την αποδημία ή επιστροφή του φίλου Κώστα Ριτσώνη
[Αθήνα, 24 Ιουνίου 1946-Αθήνα, 14 Ιουλίου 2015]


3 άτιτλα ποιήματα

Παλιώσανε οι πρώτοι μου
οι στίχοι

το αίσθημα της μοναξιάς
αλλιώς το νιώθω τώρα

το αίσθημα του χωρισμού
το γράφω με άλλο τρόπο

Στους χωρισμούς μου
μπήκαν καινούργια πρόσωπα

στη μοναξιά μου
συνέχεια εμβαθύνω

γι’ αυτό στίχους καινούργιους
τώρα θα μουρμουρίζω
σελίδα 29


Έτσι χαρμάνης που ’μαι
είναι επικίνδυνο στο σπίτι μου
να κλείνομαι
και να διαβάζω ποιήματα
μονάχος μου ν’ ακούω
τραγούδια λαϊκά

Είναι επικίνδυνες τροφές σε αγριεύουν
στη μοναξιά σου φέρνουν μοναξιά
στην ερημιά σου κι άλλη ερημιά
και τα κορίτσια σε φοβούνται και το σκάνε
μόλις προλάβεις κάτι να τους πεις
σελίδα 44


Άντε,
φύγετε ποιήματα
κι εσείς εμπνεύσεις μου
λιγάκι σταματήστε

τέτοιο βράδυ κι είμαι πάλι μόνος
γυρίζοντας στους δρόμους σαν τ’ ορφανό σκυλί
και μου ζητάτε στα καλά καθούμενα
τη μοναξιά των διαβατών να ξεδιακρίνω
το τρίξιμο της πόρτας των πορνείων
να ερμηνεύω μελαγχολικά
σελίδα 45


Κώστας Ριτσώνης, «Αγκαλιά», ποιήματα 1969-1971, δεύτερη έκδοση, εκδ. Πανδώρα, Αθήνα, Ιούλιος 1999. Η πρώτη έκδοση κυκλοφόρησε απ’ τις εκδόσεις Διαγώνιος της Θεσσαλονίκης, τον Μάιο του 1974, κι ήταν η πρώτη ποιητική συλλογή του πολύτιμου αυτού φίλου… ποιητή, μεταφραστή, ζωγράφου και ρεμπέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου